OPINMÄEN VARAUSEHDOT

HUOM! Tarkat ohjeet erillisessä liitteessä varausehdoissa

Varaukset tehdään viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa.

Peruutukset täytyy tehdä viimeistään viikkoa vuorokautta ennen tapahtumaa muuten varauksesta laskutetaan.

Tilavarauksen myöntämisen ehtona on, että ulkopuolinen käyttäjä jättää tilan samaan kuntoon kuin se on vastaanotettaessa. Tämä tarkoittaa yleisen siisteyden (roskat roskakoriin jne.) lisäksi myös tilojen kalustusjärjestystä, koska opetuksen täytyy päästä jatkumaan seuraavana aamuna ilman, että opettaja joutuu käyttämään ylimääräistä aikaa tilan siivoamiseen tai kalusteiden järjestelyyn.

Kampuksella sijaitsevia liikuntatiloja hallinnoidaan ja käytetään liikuntalautakunnan hyväksymien erillisten periaatteiden mukaisesti. Lisäksi kaikki majoituskäyttö hallinnoidaan liikunnan ja urheilun yksikössä riippumatta siitä sijoittuuko se koulun liikunta- vai muihin tiloihin.

Liikuntasalia oheistiloineen sekä monitoimisalia hallinnoi ja niiden käyttövuorot myöntää kaupungin elinvoiman tulosalueen liikunta ja urheilu -yksikkö, liikuntapaikkavaraukset@espoo.fi. Hinnoittelusta vastaa samoin liikunnan ja urheilun yksikkö.

Majoitusvarauksia hallinnoi elinvoiman tulosalueen liikunta ja urheilu -yksikkö, liikuntapaikkavaraukset@espoo.fi . Tavanomaiset majoituskoulut hallinnoidaan kuitenkin järjestävän koulun rehtorin kautta, lisäohjeita tarvittaessa vuokraus.tilapalvelut@espoo.fi .

Muiden tilojen varaukset tehdään vain varaamopalvelu.fi kautta. Varausten muutokset ja peruutukset tehdään varaamopalvelu.fi kautta. Tilojen varaaminen ja hyväksytyn varauksen peruuttaminen pitää tehdä viimeistään viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos peruutusta ei ole tehty, tilavarausmaksua ei palauteta. Vahtimestarilla on näkyvyys varausten seuraamiseen.

Varauspalvelujärjestelmästä vastaa Opinmäen kampuksen muiden kuin liikuntatilojen osalta kohteen osalta vahtimestarit. He varmistavat varattavat tilat ja niiden aukioloajat lukuvuosittain ja tekevät tietoihin tarvittaessa muutoksia, varmistavat varausjärjestelmässä kuvattujen tilojen varustelutietojen ajantasaisuuden, huolehtivat tarvittaessa ohjetekstien ja hinnaston päivittämisestä järjestelmään sekä linkityksistä Opinmäen kampuksen verkkosivulle.

Vahtimestari tarkastaa, että liikunnan ja muiden tilojen varaukset eivät ole keskenään päällekkäisiä/toisiaan häiritseviä, eivätkä eri varauskalenterien kautta tehdyt ulkopuoliset varaukset ole myöskään kaupungin omien isojen tapahtumien osalta päällekkäisiä/toisiaan häiritseviä (esimerkiksi kaupungin omat tilaisuudet (esim. vaalit, kj:n itsenäisyyspäivätilaisuudet, koulujen tai muiden kampuksen päävuokralaisten omat tilaisuudet ym.).

Tilavaraukset maksetaan pääsääntöisesti etukäteen PayTrail-palvelun kautta. Poikkeustapauksissa voidaan tilan käytöstä tehdä lasku, mutta niistä sovitaan aina erikseen vahtimestarin kanssa. Näitä poikkeuksia ovat asuntoyhtiöiden (As Oy) kokoukset tai isot seminaaritapahtumat, joissa vuokraajalla ei ole käytössään PayTrail-palveluun tarvittavaa maksukorttia.

Maksettu tilavarauksen kuitti toimii tilavarauksen vahvistuksena. Vuokraaja toimittaa kuitin vahtimestarille.

Tilavarauksen vastuuhenkilön vastuulla on:

Pääperiaatteet vakituisten, tiloja viikoittain käyttävien iltakäyttäjien kulun osalta on eritelty alla.
Tämä koskee kaikkia muita, paitsi liikunnan iltakäyttäjiä, jotka kulkevat itsenäisesti taloon liikunnan sisäänkäynnin kautta.

Opinmäen kampuksen tiloissa on käytössä sanktiojärjestelmä, jonka mukaan käyttäjälle määrätään sanktiomaksu käyttöehtojen vastaisesta toiminnasta. Tilanteen mahdollisesti toistuessa käyttäjälle annetaan virallinen varoitus ja tilojen käyttö kielletään kuluvan lukukauden aikana.​

OPINMÄEN OMAVALVONTASEURALLE KUULUVA SIISTIMINEN

Liikuntasali:
Lattialta poistetaan moppaamalla hiekka ja pöly. Roskat kerätään pois ja häiritsevät tahrat – esimerkiksi virvoitusjuomatahrat – poistetaan.

Pukuhuoneet:
Lattialta poistetaan hiekka ja muu irtolika. Roskat kerätään pois ja roska-astiat tyhjennetään.​​

WC- tilat:
Wc-altaat huuhdellaan, likaantuneet käsienpesualtaat huuhdellaan ja tahrat poistetaan. Lattialta poistetaan hiekka ja muu irtolika. Roskat kerätään pois ja roska-astiat tyhjennetään.

Pesutilat:
Lattialta poistetaan hiekka ja muu irtolika sekä roskat.​​

Aulat, käytävät:
Kaikki kalusteet siirretään takaisin paikoilleen ja lattialta poistetaan hiekka ja roskat ja portaat.

Muut poistettavat:
Veri, oksennus, uloste, sylki poistetaan. ​​

TYÖN PÄÄTYTTYÄ SIIVOUSVÄLINEET PUHDISTETAAN/LAITETAAN NIILLE VARATTUUN PAIKKAAN PUHDISTETTAVAKSI. ROSKAT VIEDÄÄN JÄTEKUILUUN JA PAHVIT LITISTETÄÄN NIIDEN KUULUVAAN PAIKKAAN.

Mikäli tarvittavia välineitä siistimiseen ei löydy tai ne ovat puutteelliset, ilmoita asiasta vahtimestarille: 0438266918 Ylimääräisestä siivouksesta veloitetaan 50 € + 24% alv./tunti. Siivouksesta voi myös sopia erikseen etukäteen.