OPINMÄEN
VARAUSEHDOT
HUOM! Tarkat ohjeet erillisessä liitteessä varausehdoissa
Varaukset tehdään viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa.
Peruutukset täytyy tehdä viimeistään viikkoa vuorokautta ennen tapahtumaa muuten varauksesta laskutetaan.
Tilavarauksen myöntämisen ehtona on, että ulkopuolinen käyttäjä jättää tilan samaan kuntoon kuin se on vastaanotettaessa. Tämä tarkoittaa yleisen siisteyden (roskat roskakoriin jne.) lisäksi myös tilojen kalustusjärjestystä, koska opetuksen täytyy päästä jatkumaan seuraavana aamuna ilman, että opettaja joutuu käyttämään ylimääräistä aikaa tilan siivoamiseen tai kalusteiden järjestelyyn.
Kampuksella sijaitsevia liikuntatiloja hallinnoidaan ja käytetään liikuntalautakunnan hyväksymien erillisten periaatteiden mukaisesti. Lisäksi kaikki majoituskäyttö hallinnoidaan liikunnan ja urheilun yksikössä riippumatta siitä sijoittuuko se koulun liikunta- vai muihin tiloihin.
Liikuntasalia oheistiloineen sekä monitoimisalia hallinnoi ja niiden käyttövuorot myöntää kaupungin elinvoiman tulosalueen liikunta ja urheilu -yksikkö, liikuntapaikkavaraukset@espoo.fi. Hinnoittelusta vastaa samoin liikunnan ja urheilun yksikkö.
Majoitusvarauksia hallinnoi elinvoiman tulosalueen liikunta ja urheilu -yksikkö, liikuntapaikkavaraukset@espoo.fi . Tavanomaiset majoituskoulut hallinnoidaan kuitenkin järjestävän koulun rehtorin kautta, lisäohjeita tarvittaessa vuokraus.tilapalvelut@espoo.fi .
Muiden tilojen
varaukset tehdään vain
Varauspalvelu.fi – järjestelmän kautta osoitteessa opinmaki.fi.
Varausten
muutokset ja peruutukset tehdään Opinmäen vahtimestareiden kautta sähköpostilla
opinmaki.vahtimestari@espoo.fi.
Tilojen
varaaminen ja hyväksytyn varauksen peruuttaminen pitää tehdä viimeistään
viikkoa ennen tilaisuuden alkua. Jos peruutusta ei ole tehty, tilavarausmaksua
ei palauteta. Vahtimestarilla on näkyvyys varausten seuraamiseen.
Varauspalvelujärjestelmän
toiminnasta vastaa Opinmäen kampuksen muiden kuin liikuntatilojen osalta
kohteen osalta vahtimestarit. Vahtimestarit varmistavat varattavat tilat ja
niiden aukioloajat lukuvuosittain ja tekevät tietoihin tarvittaessa muutoksia, varmistavat
varausjärjestelmässä kuvattujen tilojen varustelutietojen ajantasaisuuden,
huolehtivat tarvittaessa ohjetekstien ja hinnaston päivittämisestä
järjestelmään sekä linkityksistä Opinmäen kampuksen verkkosivulle.
Vahtimestari
tarkastaa, että liikunnan ja muiden tilojen varaukset eivät ole keskenään
päällekkäisiä/toisiaan häiritseviä, eivätkä eri varauskalenterien kautta tehdyt
ulkopuoliset varaukset ole myöskään kaupungin omien isojen tapahtumien osalta
päällekkäisiä/toisiaan häiritseviä (esimerkiksi kaupungin omat tilaisuudet
(esim. vaalit, kj:n itsenäisyyspäivätilaisuudet, koulujen tai muiden kampuksen
päävuokralaisten omat tilaisuudet ym.).
Lyhytkestoiset ja
kertaluonteiset tilavaraukset maksetaan etukäteen PayTrail-palvelun kautta.
Pitkäkestoiset säännölliset varaukset, esimerkiksi koko syksyn jatkuvat
varaukset, laskutetaan erikseen.
Poikkeustapauksissa
voidaan siis tilan käytöstä tehdä erillinen lasku, mutta niistä sovitaan aina
erikseen vahtimestarin kanssa. Näitä poikkeuksia ovat asuntoyhtiöiden (As Oy)
kokoukset tai isot seminaaritapahtumat, joissa vuokraajalla ei ole käytössään PayTrail-palveluun
tarvittavaa maksukorttia.
Maksettu
tilavarauksen kuitti toimii tilavarauksen vahvistuksena. Vuokraaja toimittaa
kuitin vahtimestarille sähköpostilla opinmaki.vahtimestari@espoo.fi.
Laskutusta varten
kohteista tarvitaan käytettyjen tilojen tilatiedot, hinnat ja varaajan
yhteystiedot.
Maksettujen
tilavarausten palautukset peruutustilanteessa hoidetaan vahtimestarien kautta opinmaki.vahtimestari@espoo.fi.
Tiedoksi hyvitykseen tarvitaan varaajan nimi, onko varaus maksettu PayTraililla
vai erikseen laskutettuna, varauksen tilatiedot sekä saajan tilinumero.
Kadonneesta
kulkutunnisteesta veloitetaan 100 € ja laskutus tapahtuu kirjanpidon toimesta, jonne
vahtimestari ilmoittaa laskutustiedot. Vahtimestari pyytää iltakäyttäjältä
laskutusta varten tarvittavat tiedot (nimi, tilinumero, maksun määrä) ja
ilmoittaa ne kirjanpitoon laskutettavaksi.
Tilavarauksen vastuuhenkilön vastuulla on:
- tutustua kiinteistön pelastussuunnitelmaan ja
hätäpoistumisteihin
- toimia yhteistyössä koulutilojen vahtimestarin kanssa ja varmistaa, että
kaikki käyttövuoron osallistujat noudattavat annettuja ohjeita
- ilmoittaa välittömästi valvojalle havaitsemistaan yleisistä puutteista, kuten
rikkinäisistä välineistä tai sotkusta
- ilmoittaa välittömästi vahtimestarille mahdollista oman ryhmänsä
aiheuttamista vahingoista
- valvoa, että varattu tila jää samaan kuntoon kuin se oli käyttövuoron
alkaessa eli kalusteet ja välineet palautetaan paikoilleen, käytössä olleet
työtasot puhdistetaan, roskat viedään roskakoriin, valot sammutetaan ja
ikkunoiden varmistetaan olevan kiinni
- valvoa, että kaikki käyttövuoron osallistujat poistuvat koulun tiloista
käyttövuoron päätyttyä
Pääperiaatteet vakituisten, tiloja viikoittain
käyttävien iltakäyttäjien kulun osalta on eritelty alla.
Tämä koskee kaikkia
muita, paitsi liikunnan iltakäyttäjiä, jotka kulkevat itsenäisesti taloon
liikunnan sisäänkäynnin kautta.
-
Kaikki iltakäyttäjät (paitsi
liikunta) ohjataan taloon ainoastaan pääoven kautta.
- Vahtimestari käy päivittäin avaamassa mekaanisesti luokat, joissa on iltakäyttövaraus, sekä sulkee ovet iltakäytön päätteeksi.
Opinmäen kampuksen tiloissa on käytössä
sanktiojärjestelmä, jonka mukaan käyttäjälle määrätään sanktiomaksu
käyttöehtojen vastaisesta toiminnasta. Tilanteen mahdollisesti toistuessa
käyttäjälle annetaan virallinen varoitus ja tilojen käyttö kielletään kuluvan
lukukauden aikana.
OPINMÄEN OMAVALVONTASEURALLE KUULUVA SIISTIMINEN
Liikuntasali:
Lattialta poistetaan moppaamalla hiekka ja pöly. Roskat kerätään pois ja
häiritsevät tahrat – esimerkiksi virvoitusjuomatahrat – poistetaan.
Pukuhuoneet:
Lattialta poistetaan hiekka ja muu irtolika. Roskat kerätään pois ja
roska-astiat tyhjennetään.
WC- tilat:
Wc-altaat huuhdellaan, likaantuneet käsienpesualtaat huuhdellaan ja tahrat poistetaan. Lattialta poistetaan hiekka ja muu irtolika. Roskat kerätään pois ja roska-astiat tyhjennetään.
Pesutilat:
Lattialta poistetaan hiekka ja muu irtolika sekä roskat.
Aulat, käytävät:
Kaikki kalusteet siirretään takaisin paikoilleen ja lattialta poistetaan hiekka ja roskat ja portaat.
Muut poistettavat:
Veri, oksennus, uloste, sylki poistetaan.
TYÖN PÄÄTYTTYÄ SIIVOUSVÄLINEET PUHDISTETAAN/LAITETAAN NIILLE VARATTUUN PAIKKAAN PUHDISTETTAVAKSI. ROSKAT VIEDÄÄN JÄTEKUILUUN JA PAHVIT LITISTETÄÄN NIIDEN KUULUVAAN PAIKKAAN.
Mikäli tarvittavia välineitä siistimiseen ei löydy tai ne ovat puutteelliset, ilmoita asiasta vahtimestarille: 0438266918 Ylimääräisestä siivouksesta veloitetaan 50 € + 24% alv./tunti. Siivouksesta voi myös sopia erikseen etukäteen.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail
Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää
maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen
toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
https://www.paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Kiinteistö Oy Opinmäen Kampus
Y-tunnus
2412525-4